U wenst te verkopen?

U vraagt zich af: "waarom kiezen voor Alex Dewulf - Wonen in Knokke?" "Wat doet die makelaar voor mij?" 
Een goede vastgoedmakelaar is een vertrouwensman of -vrouw, adviseur, actienemer, probleemoplosser, fixer, bemiddelaar, doordouwer en opportuniteitenzoeker.  Dat is exact wat we voor u proberen te zijn. 
Het klassieke werkproces is: schatten, uw eigendom in de markt plaatsen, klanten zoeken, onderhandelen en afsluiten.  Dat doen we zeker, maar nog veel meer. We moeten vooral heel flexibel en wendbaar zijn.  Dit is hoe onze werkdag er vaak uitziet:
 

1. Schatten

Nieuwe panden zijn het bloed van elk makelaarskantoor.  Zonder instroom van nieuwe panden, valt het stil.  Wij volgen continu op wat waar aan welke prijs wordt verkocht om voldoende vergelijkingspunten te hebben en een scherp inzicht in de lokale woningmarkt en haar transactieprijzen.  Daarom beperken we ons ook tot Knokke en omgeving. Wij stoppen veel tijd in elke schatting en doen dit degelijk en goed onderbouwd om van bij de start het verschil voor u te maken.

1. Schatten

2. Contacteren

De waarde van een makelaarskantoor is de kwaliteit van een sterk team, het netwerk en de contacten.  De wensen, zoekcriteria worden continu bijgewerkt en kandidaat-kopers worden actief bewerkt om te luisteren en te begrijpen wat ze echt willen en ze geregeld nieuwe eigendommen voor te stellen.  Met de verkopers wordt tijdens de duur van de opdracht contact gehouden en teruggekoppeld over bezoeken, potentiële klanten, opmerkingen, enz ...

2. Contacteren

3. Opvolgen

Er zijn geen dagen zonder werk in vastgoed. Kopers en verkopers hebben altijd vragen, zorgen bedenkingen en er moet snel en afdoend op geantwoord worden.  Elke dag moeten emails, aanvragen via de website, sms’en, telefoons en berichten op sociale media opgevolgd worden. Als een klant ons contacteert over een van onze panden, is wachten tot morgen geen optie. Dit is een instant-response omgeving.  Daarom kiest u beter voor een kantoor waar meerdere makelaars werken.

3. Opvolgen

4. Marketeren

Iedereen marketeer.  We kloppen niet langer bordjes in de grond en wachten op een koper. In de online wereld moet een veel breder pallet bestreken worden en die veelheid van communicatie moeten op een consistente manier worden uitgedragen in advertenties, het agentschap en de etalage, nieuwsbrieven, sociale media, mailcampagnes, open huizendagen,… . Dezelfde woorden, dezelfde visuele herkenningspunten en presentatie.

4. Marketeren

5. Plannen

Wij plannen afspraken met kandidaten en veranderen die planning continu in functie van de wensen van de kandidaat koper.  De koper die we op het oog hebben is vaak maar even aan zee of moet zich vrij maken voor een onverwacht bezoek.  Plannen is vooral herplannen om te zorgen dat alles naadloos past zonder stress en oponthoud voor de klant.  Bij elk bezoek wordt de klant vergezeld door een van onze makelaars.  Ook foto-sessies, energie-audits, herstellingen en keuringen plannen we in.  We nemen de opdrachtgever zoveel mogelijk alles uit handen.

5. Plannen

6. Onderhandelen & afsluiten

Een transactie afronden is waar de makelaar het voor doet en telkens weer een ontlading.  Maar geen gejuich of high-fives voor we bij de notaris hebben afgerond.  Er kan nog veel verkeerd gaan.  We volgen op of het dossier voldoende opschiet bij de notaris, of alle certificaten correct en op tijd zijn, we nemen de tellerstanden op en helpen bij de overdracht.  De verkoopovereenkomsten worden nagezien door uw notaris voor we tekenen.  We zorgen voor verhuizers, helpen nog iets herstellen.  Er zijn heel wat stappen tussen het bereiken van een akkoord en de sleuteloverdracht bij de notaris en wij dragen zorg over het hele proces.

6. Onderhandelen & afsluiten

Heeft u nog vragen of wenst u een beroep te doen op onze expertise?

Neem contact met ons op